Khutbah Jum’at Bahasa Jawa Isra’ Mi’raj

khutbah jumat bahasa jawa isra' mi'raj

Khutbah 1 Isro’ Mi’raj

اَلْحَمْدُ للهِ، اَلْحَمْدُ للهِ الَّذِيْ أَسْرَى بِعَبْدِهِ لَيْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى، أَشْهَدُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللهُ وَحْدَهُ لَا شَرِيْكَ لَهُ الَّذِيْ أَنْعَمَ عِبَادَهُ كَثِيْرَةً لَا تُحْصَى وَلَا تُسْتَقْصَى. وَأَشْهَدُ أَنَّ سَيِدَنَا وَمَوْلَانَا محمدًا ﷺ قَائِدُ الْأَنْبِيَاءِ وَالْوَرَى. اَللَّهُمَّ فَصَلِّ وَسَلِّمْ عَلَى سَيِّدِنَا محمدٍ أَشْرَفِ عِبَادِ اللهِ، وَعَلَى آلِهِ وَصَحْبِهِ وَمَنْ تَبِعَهُمْ بِإِحْسَانٍ إِلِى يَوْمِ الْقِيَامَةِ،

أما بعد   فَيَا اَيُّهَا الْحَاضِرُوْنَ، أُوْصِيْنِيْ نَفْسِيْ وَإِيَّاكُمْ بِتَقْوَى اللهِ، فَقَدْ فَازَ الْمُتَّقُوْنَ.   قال الله تعالى فِي كِتَابِهِ الكَرِيْمِ، بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيْم، سُبْحَانَ الَّذِي أَسْرَى بِعَبْدِهِ لَيْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذِي بَارَكْنَا حَوْلَهُ لِنُرِيَهُ مِنْ آيَاتِنَا إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ الْبَصِيرُ

Ma’asyiral Muslimin Rokhimakumullah, Wonten wekdal lan panggenan ingkang mulyo puniko, Kawulo Wasiat dumateng awak kawulo pribadi soho hadhirin sedoyo, Monggo Kito senantiasa ningkataken takwa kito dumateng Allah subhanahu wa ta’ala Kanti usaha ninda’aken sedoyo perintah-perintahipun Gusti Allah Soho nebihi sedoyo awisan-awisanipun. Mugi-mugi usaha kito dalam rangka ningkataken takwa puniko saget dados sebab kito menawi sak mangkeh dipun timbali Allah subhanahu wa ta’ala, kita saget pinaringan husnul khatimah, amin ya Rabbal ‘alamin.

Hadirin Jama’ah Jum’at Hafidhokumullah, Kito kedah mangertosi bilih Allah meniko Dzat ingkang nyiptaaken alam raya. Kito sedoyo puniko dipun ciptakan kalian Allah subhanahu wa ta’ala.

Antaranipun Allah kalian kita sedoyo anggadahi dimensi ingkang mboten sami. Dimensi wonten mriki mboten ateges ruang lan tempat, ananging dimensi dalam makna esensi. Analogi damel mahamaken logika kito, misalipun kito manungso kalian jin, masing-masing anggadahi dimensi ingkang be´nten. Jin wonten mriki taseh mbetahaken panggenan, ruang dan waktu. Allah mboten mbetahaken sedoyo niku wau. Allah mboten mbetahaken menopo-menopo.

 Allah wonten ing dimensi ilahi, kita sedoyo wonten ing dimensi insani. Kito dipun paringi penutup (hijab) antaranipun Allah kalian kito. Bukan keranten Gusti Allah meniko tebih kalian kito ingkang ndadosaken kito sedoyo mboten saget mirsani dumateng Gusti Allah. Allah caket sanget kalian kito, bahkan langkung caket tinimbang urat leher awake dewe sedoyo. Kito mboten saget menyaksikan Allah keranten kito anggadahi hijab sehinggo kito mboten saget mengakses dimensi Allah. Ewondene kados mekaten, Gusti Allah tetap saget secara mutlak ngawasi kito sedoyo.

Allah nitahaken sedoyo makhluk, saking golongan jin utawi menungso tujuanipun supados nyembah/ngibadah dumateng Allah. Allah ngutus poro Nabi salah setunggalipun inggih puniko Kanjeng Nabi Muhammad ﷺ tujuanipun kangge nyampeaken risalah ilahiyah. Hikmahipun, Menungso ingkang wonten dimensi ingkang penuh hijab puniko saget mangertos punopo ingkang dipun kersaaken kalian Gusti Allah subhanahu wa ta’ala kanti lantaran Utusanipun.

Contonipun inggih puniko Allah paring perintah dumateng umat Muhammad nglampahi sholat gangsal wekdal, Kita sebagai menungso mboten bakal saget mahami punopo ingkang dipun kersaaken Allah tanpa melalui rosulipun (utusan Allah). Kito nembe saget mangertos bilih sholat 5 wekdal puniko dipun wajibaken dumateng kito sedoyo lewat Utusanipun.

Baca Juga :  Khutbah Idul Fitri 2020 PCNU Kab. Kediri (Download PDF)

Hadhirin sidang jum’at ingkang minulyo,…

Kewajiban shalat 5 wekdal dipun milai sak sampunipun kanjeng Nabi Muhammad ﷺ dipun-isra’-aken (diperjalankan oleh Allah di waktu malam) awit saking Masjidil Haram, kota Makkah tumuju Masjidil Aqsha Palestina, Lajeng dipun-mi’raj-aken (dinaikkan) awit saking Masjidil Aqsha tumuju Sidratil Muntaha.

Perjalanan wekdal ndalu kanjeng Nabi Muhammad meniko merupakan perjalanan ingkang menakjubkan. Jika sehari-sehari kito ngaturaken syukur kalian kalimat alhamdulillah, pikantuk musibah kalian kalimat innalillah, wonten ing perkawis ingkang nggumunaken, kito disyariat-aken maos kalimat subhanallah.

Wonten saklebet ipun Al-Qur’an, ting ngge´n kisah isra’ mi’raj meniko Allah Paring Dawuh Kalian Pangendikan subhana sebagaimana kados ingkang wonten ayat pertama surat al-Isra’:

سُبْحَانَ الَّذِي أَسْرَى بِعَبْدِهِ لَيْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذِي بَارَكْنَا حَوْلَهُ لِنُرِيَهُ مِنْ آيَاتِنَا إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ الْبَصِيرُ  

Wonten ting nggen kalimat سُبْحَانَ الَّذِي, Ibnu Katsir wonten ting tafsir-ipun ngendiko, kalimah subhâna nedahaken saking agung-ipun Gusti Allah ta’ala. Namung Allah ingkang mampu nindaaken Nabi Muhammad ﷺ saking Makkah ting Palestina lan saking Palestina dumugi langit ke-7 wonten wekdal ingkang mboten dumugi setunggal ndalu.

Bahkan wonten setunggalipun riwayat ingkang nyariosaken, sak sampunipun Nabi Muhammad tindak isra’ mi’raj, panggenan sarenipun taseh anget lan wadah bekas Nabi wudhu dereng garing. Ingkang kados mekaten meniko adalah keajaiban ingkang luar biasa. Namung Gusti Allah ingkang saget ndamel kejadian kados puniko, sedoyo alam raya, bumi dan seisinya wonten kendalinipun Gusti Allah. Keajaiban ingkang nggawoaken kados meniko sesuai sanget nggina-aken kalimat subhana.

Perihal subhana, Ibnu Katsir ngendiko:  

يُمَجِّدُ تَعَالَى نَفْسَهُ، وَيُعَظِّمُ شَأْنَهُ، لِقُدْرَتِهِ عَلَى مَا لَا يَقْدِرُ عَلَيْهِ أَحَدٌ سِوَاهُ، فَلَا إِلَهَ غَيْرُهُ

 Artosipun: “Allah ta’ala mengagungkan Dzat-ipun Piyambak, mengagungkan keadaan-ipun, karena kekuasaanipun lan sawiji-wiji ingkang mboten saget sinten mawon ndamel, saklentunipun Allah. Mboten wonten Pengeran ingkang Haq dipun sembah sak liyane Gusti Allah.” (Abul Fida’ Ismail Ibnu Katsir, Tafsir Ibnu Katsir, [Dar Thayyibah: 1999], juz 5, hlm. 5).

Ats-Tsa’labi ngendika-aken bilih kalimat anggadahi makno kalimat ta’ajjub

  وَيَكُوْنُ سُبْحَانَ بِمَعْنَى التَّعَجُّب  

Artinya: “Subhana ting gen ayat niki anggadahi arti setunggal keajaiban ingkang menakjubkan.” (Tafsir Ats-Tsa’labi, juz 6, hlm. 54).

Hadhirin sidang jum’at rahimakumullah…

Perjalanan ndalu Nabi Muhammad ingkang fenomenal meniko ngasilaken setunggalipun perintah inggih puniko shalat 5 waktu. Ingkang perlu kito garis bawahi wonten mriki inggih puniko shalat meniko merupakan setunggalipun perintah ingkang melalui momen sakral soho fenomenal. Saking meniko kitho kedah isin yen ngantos ninggalaken sholat 5 wekdal

Baca Juga :  Urutan Yang Paling Berhak Menjadi Imam, Apakah Anda Masuk didalamnya?

Wonten ing kejadian fenomenal meniko wahu, Allah mewajibkan kito sedoyo supados nglampahi kewajiban shalat gangsal wekdal, lan Shalat gangsal wekdal puniko sanes perkawis ingkang sepele, Tapi merupakan sebuah pekerjaan ingkang dipun tugasaken oleh Allah ingkang wajib kito lampahi. saat kito nglampahi shalat, kito sedoyo nembe nglampahi perintah Allah yang sangat besar nilainya.

Hadhirin Jamaah Jum’at Ingkang Dipun Mulya aken Allah….

Monggo kito jogo shalat kito. Mugi-mugi, kelak, nalikane kito ninggalaken ndunyo puniko, kanthi keadaan netapi iman Islam, mboten ninggalaken shalat. Kita ninggalaken ndunyo kanthi keadaan husnul khatimah, amin ya Rabbal alamin.

جَعَلَنا اللهُ وَإيَّاكم مِنَ الفَائِزِين الآمِنِين، وَأدْخَلَنَا وإِيَّاكم فِي زُمْرَةِ عِبَادِهِ المُؤْمِنِيْنَ : أعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطانِ الرَّجِيمْ، بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمْ: يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَقُولُوا قَوْلًا سَدِيدًا  باَرَكَ اللهُ لِيْ وَلكمْ فِي القُرْآنِ العَظِيْمِ، وَنَفَعَنِيْ وَإِيّاكُمْ بِالآياتِ وذِكْرِ الحَكِيْمِ. إنّهُ تَعاَلَى جَوّادٌ كَرِيْمٌ مَلِكٌ بَرٌّ رَؤُوْفٌ رَحِيْمٌ 

Khutbah 2 Isra’ Mi’raj

اَلْحَمْدُ للهِ عَلىَ إِحْسَانِهِ وَالشُّكْرُ لَهُ عَلىَ تَوْفِيْقِهِ وَاِمْتِنَانِهِ. وَأَشْهَدُ أَنْ لاَ اِلَهَ إِلاَّ اللهُ وَاللهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيْكَ لَهُ وَأَشْهَدُ أنَّ سَيِّدَنَا مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُوْلُهُ الدَّاعِى إلىَ رِضْوَانِهِ. اللهُمَّ صَلِّ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وِعَلَى اَلِهِ وَأَصْحَابِهِ وَسَلِّمْ تَسْلِيْمًا كِثيْرًا

أَمَّا بَعْدُ فَياَ اَيُّهَا النَّاسُ اِتَّقُوااللهَ فِيْمَا أَمَرَ وَانْتَهُوْا عَمَّا نَهَى وَاعْلَمُوْا أَنَّ اللهَ أَمَرَكُمْ بِأَمْرٍ بَدَأَ فِيْهِ بِنَفْسِهِ وَثَـنَى بِمَلآ ئِكَتِهِ بِقُدْسِهِ وَقَالَ تَعاَلَى إِنَّ اللهَ وَمَلآئِكَتَهُ يُصَلُّوْنَ عَلىَ النَّبِى يآ اَيُّهَا الَّذِيْنَ آمَنُوْا صَلُّوْا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوْا تَسْلِيْمًا. اللهُمَّ صَلِّ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلِّمْ وَعَلَى آلِ سَيِّدِناَ مُحَمَّدٍ وَعَلَى اَنْبِيآئِكَ وَرُسُلِكَ وَمَلآئِكَةِ اْلمُقَرَّبِيْنَ وَارْضَ اللّهُمَّ عَنِ اْلخُلَفَاءِ الرَّاشِدِيْنَ أَبِى بَكْرٍ وَعُمَر وَعُثْمَان وَعَلِى وَعَنْ بَقِيَّةِ الصَّحَابَةِ وَالتَّابِعِيْنَ وَتَابِعِي التَّابِعِيْنَ لَهُمْ بِاِحْسَانٍ اِلَىيَوْمِ الدِّيْنِ وَارْضَ عَنَّا مَعَهُمْ بِرَحْمَتِكَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِيْنَ

اَللهُمَّ اغْفِرْ لِلْمُؤْمِنِيْنَ وَاْلمُؤْمِنَاتِ وَاْلمُسْلِمِيْنَ وَاْلمُسْلِمَاتِ اَلاَحْيآءُ مِنْهُمْ وَاْلاَمْوَاتِ اللهُمَّ أَعِزَّ اْلإِسْلاَمَ وَاْلمُسْلِمِيْنَ وَأَذِلَّ الشِّرْكَ وَاْلمُشْرِكِيْنَ وَانْصُرْ عِبَادَكَ اْلمُوَحِّدِيَّةَ وَانْصُرْ مَنْ نَصَرَ الدِّيْنَ وَاخْذُلْ مَنْ خَذَلَ اْلمُسْلِمِيْنَ وَ دَمِّرْ أَعْدَاءَ الدِّيْنِ وَاعْلِ كَلِمَاتِكَ إِلَى يَوْمَ الدِّيْنِ. اللهُمَّ ادْفَعْ عَنَّا اْلبَلاَءَ وَاْلوَبَاءَ وَالزَّلاَزِلَ وَاْلمِحَنَ وَسُوْءَ اْلفِتْنَةِ وَاْلمِحَنَ مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَمَا بَطَنَ عَنْ بَلَدِنَا اِنْدُونِيْسِيَّا خآصَّةً وَسَائِرِ اْلبُلْدَانِ اْلمُسْلِمِيْنَ عآمَّةً يَا رَبَّ اْلعَالَمِيْنَ. رَبَّنَا آتِناَ فِى الدُّنْيَا حَسَنَةً وَفِى اْلآخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ. رَبَّنَا ظَلَمْنَا اَنْفُسَنَا وَاإنْ لَمْ تَغْفِرْ لَنَا وَتَرْحَمْنَا لَنَكُوْنَنَّ مِنَ اْلخَاسِرِيْنَ

عِبَادَاللهِ ! إِنَّ اللهَ يَأْمُرُنَا بِاْلعَدْلِ وَاْلإِحْسَانِ وَإِيْتآءِ ذِي اْلقُرْبىَ وَيَنْهَى عَنِ اْلفَحْشآءِ وَاْلمُنْكَرِ وَاْلبَغْي يَعِظُكُمْ لَعَلَّكُمْ تَذَكَّرُوْنَ وَاذْكُرُوا اللهَ اْلعَظِيْمَ يَذْكُرْكُمْ وَاشْكُرُوْهُ عَلىَ نِعَمِهِ يَزِدْكُمْ وَلَذِكْرُ اللهِ أَكْبَرْ

Demikian Khutbah Jum’at Bahasa jawa tentang isra’ mi’raj semoga bermanfaat.